Thursday, March 15, 2007

Weekend in Jemen!


Het is weekend in Jemen (donderdag & vrijdag). En we zijn in Sana'a! Iedereen heeft het er over dat Aden zoveel relaxter is, maar daar ben ik het dus niet mee eens...

Ja je kunt er bier kopen, maar alleen op speciale plekken en dat kan in Sana'a ook. En ja er is strand, maar we woonde op Bali he, dus dit is geen vergelijking en bovendien is het veel te heet om te zonnen (we halen nu de 35 en de piek bereiken we pas in Juni...help!). En wat is de fun van met al je kleren aan in het lauwe water te stappen?
We hebben een shopping centrum met de LuLu supermarkt en leuk uitzicht op de in- en uitvarende schepen. Vorige week kwam Greenpeace Rainbow Warrier langs! Dat is het fijne van Aden...maar verder vind ik al het andere wat ik tot nu toe gezien heb interessanter! Dus we gaan lekker een beetje rondkijken in Sana'a en dan door naar Taiz waar ik mijn eerste veldbezoek* mag maken en pas aan het einde van de Jemenietische week (woensdag) terug naar huis.

*Ik probeer binnen 2 provinciale ministeries van gezondheid, een werkgroep te formeren en activeren, die zich bezig moet houden met het verbeteren van supervisie ofwel de controle van gezondheidsfaciliteiten (zoals gezondheidscentra en distrikt ziekenhuizen). Handig dus als ik deze een keer te zien krijg. Dat gebeurt hopelijk in het veldbezoek!

En...deze week krijgen we (hopelijk) een auto...daar mogen we zelf mee gaan rijden! Hopen dat we wel ff een driver mee krijgen voor deze week, want Sana'a-Taiz schijnt nogal challenging te zijn. Absoluut veilig qua ontvoeringsrisico, maar het is een beetje bergachtig ;) Ach het kan niet spannender zijn dan vliegen met Yemenia, want daar is "Merpati get the feeling" niks bij, voor degene die begrijpen wat ik bedoel!


No comments: